În cadrul săptămânii ”Școala Verde” ( desfășurată în perioada 24-28 aprilie 2023), elevii claselor a VII-a și a VIII-a au avut parte de o experiență unică.
Au gustat și degustat diferite produse alimentare: fructe, legume, dulciuri, produse sărate, produse de panificație, mezeluri și produse lactate, semințe diverse, conserve (pate, năut și linte), preparate în casă (zacuscă și dulcețuri), băuturi carbogazoase și necarbonatate.
Doamna profesoară de geografie a provocat elevii cu întrebări legate de proveniența unor alimente sau produse: de unde provin: ceaiul, măslinul, șofranul, avocado, mango?
Scopul major al activității a fost recunoașterea și clasificarea produselor după originea acestora: vegetală, animală, minerală.
Copiii au ales câte un produs și l-au descris conform indicațiilor de pe fișa de observație întocmită de către domnul profesor de educație tehnologică. Era vorba despre: culoare, gust, miros, consistență, aspect, emoție simțită. Domnul profesor a realizat clasificarea produselor, cu exemplificări variate.
Doamna profesoară de biologie a recomandat copiilor să aleagă alimente mai puțin procesate, să mănânce variat, cumpătat și să adopte o conduită sănătoasă.
Doamna consilier școlar a adus în atenția copiilor faptul că este important sa fim atenți ce emoții simțim atunci când mâncăm/consumăm alimente. Emoțiile negative, precum vinovăția ne pot activa. De asemenea, s-a discutat despre importanta emoțiilor legate de mâncare, mai exact despre ”mâncatul emoțional” și ”vinovăția” pe care anumite persoane o au dupa ce mănâncă.
La finalul activității, copiii și profesorii care i-au ghidat au interacționat unii cu alții, dar și cu……….. produsele etalate.
Activitatea a fost foarte apreciată de către elevii implicați.
Profesori propunători și susținători: Sîncrăian Ioan, consilier școlar Pintea Iulia, Mânzat Iulia, Ciurtea Manuela
Autor articol: prof. Adriana-Manuela Ciurtea